Bye My Toothy!

This horror story started when I was about to have my lunch. I was so effing hungry and can’t wait to taste my delicious cooking of chilly fried small fish (red: ikan teri disambelin). I had a spoon full of rice entered my mouth and I chewed. Chew, chew, chew, suddenly I feel something painful in my left side. Myย tongue ready to check it out if something stuck, it felt nothing. But I felt the pain.

Lazily, I checked that little bastard in the mirror, I thought something got stuck in my left teeth. I found a flashlight and checked it out. Nothing. But something’s moving. A tiny part of my wisdom tooth moved. It wiggled but doesn’t fall off. Then my nightmare began.

Thousand of years before, I never dreamed that I’ll be the one who goes to the dentist and got my tooth removed. I never dreamed of it, never speak of it, never see that my time has come. I know that I’m being too dramatic, but I never ready for this moment.

Do you ever have any toothache before? Is it painful? It is. And I was ready for it. When my baby molar tooth/wisdom tooth grew, I was exciting and feeling so much pain. My cheek swollen, I couldn’t moved my face, I couldn’t smile, couldn’t chew, even when I blinked my eye, it hurts. But I was ready for it. I feel the pain, I wrote about it in my facebook status and I even posted a picture when my cheek got swollen and chubby.

Now I have to face the dentist!

But I have to find one first. Based on my experience with dentist in my small town, I have none. So, I asked my friend. There is one in Lhokseumawe town called Smart Dental and another one in Batuphat town, Drg. Dicky something.

I checked out the first one in Lhokseumawe, Smart Dental. The dentist checked my tooth and straight away said that it should be moved. I was too scared. I asked “Is there any other way?”. She shooked her head, but didn’t feel sorry at all. I decided to go home.

Important tips: when you feel in doubt, ask for support.

So I asked my mom, my mas and my sister.

My sister said: “It will be painful, but you just feel it once, and you’ll never feel any toothache afterwards.”

My Mas said: “You should carefully select the dentist. Check their background, asked about their license, asked their other patients about the credibility of the dentist.”

My Mom said: “They’ll give you anesthetic, you won’t feel a thing.”

I decided to hear my super duper best mom’s advice instead!

So, the next day, with full support from my mom, I went to the dentist and asked her to remove my tooth. While waiting, I met my friend there and she said she already pulled 4 of her teeth, so I think the dentist is credible enough. So, I have my Mas support as well. ๐Ÿ˜›

The conversation between me and my dentist:

Dentist Lady (DL): “Are you ready?”

Me: “No.”

DL: “Ok, open your mouth.”

Me: “Can I hold your hand?”

DL: “No.”

Then I just closed my eyes and pray.

– the end –

wisdom tooth - cerita dona

Bye Toothy!

Facing my Nightmare!

Aku gak bangga untuk bilang ini, tapi aku punya Ophidiophobia. Sekarang sepertinya semakin serius dan menjadi-jadi. Hal yang benar-benar ditakutin udah terjadi. Salah satu hari terburuk bagi seorang Ophidiophobia adalah melihatnya dengan kepala sendiri, di dalam rumah, hanya beberapa meter dari kamu. DI DALAM RUMAH! Dimana menurutku itu adalah tempat yang paling aman selama ini dari gangguan binatang itu. My nightmare is alive!!!

Karena terlalu shock dengan kejadian hari Rabu kemarin, aku jadi ngerepotin satu keluarga. Aku ngeliatnya di dapur, dengan keadaan, ya begitulah. Gak usah terlalu detail juga, takutnya makin kebayang terus gak hilang-hilang. Karena itu, aku jadi takut ke dapur, takut ambil minum, nasi, makan, cuci piring, dsb. Gak tau ini perasaan takutnya sampai kapan. Rasanya susah banget untuk hilangin kejadian itu, udah tercetak dalam pikiran. Setiap mau tutup mata, pasti yang terbayang itu. Susah tidur, susah mau kemana-mana, bawaanya parno terus.

Daaaan selebay-lebaynya aku, dua hari ini nangis gara-gara kejadian itu. Nangis kalau kebayang, nangis kalau mau minta tolong sama Yang Maha Kuasa, nangis kalau lagi pengen hapusin bayangan itu. Terlalu emosional banget. Imajinasi aku terlalu luarrr biasa! Gak bisa berhenti untuk tidak mikirin hal itu.

Kalau kata kakak sih, jangan dibayangin. Gimana enggak dibayangin, kalau setiap tutup mata yang kebayang pasti itu. Kalau kata abang sih, jangan lebih-lebih gitu alias lebay. Lah, kalau bisa sih ya gak bakalan. Buat apa? Nakut-nakutin diri sendiri? ๐Ÿ˜ฆ

Asli ini aja masih merinding nyeritainnya!! Tapi aku pengen sembuh, pengen hilangin perasaan takut itu, pengen rasa takutnya normal aja. Sewajarnya! Dan semua itu butuh proses. Menurutku ini proses awalnya, untuk pengen sembuh dari perasaan phobia yang berlebihan itu. Semoga bisa hilangin total. Demi orang-orang sekitar dan keluarga tercinta yang udah banyak banget aku repotin. Dan kalau diajak ke kebun binatang kan udah gak umpet-umpetan lagi kalau masuk bagian Reptil! InsyaAllah, doain ya! ๐Ÿ™‚